Jag är lyrisk!

Den här dagen kunde inte ha blivit bättre. Jag har varit på arbetsintervjuv och fått jobb, och Emelie har tagit körkort. Kan det bli bättre!? Jag är så stolt och glad. Glad för Emelies skull (nu kommer jag tvinga Emelie köra mig vart jag än ska) och stolt över mig själv, att jag lyckats skaffa jobb. I sommar är jag inte arbetslös för jag har fått jobb på bro hof slott! Samma ställe som förra sommaren, fast med nya ägare. Jag är så spänd. Jag vill bara börja jobba nu, nu, nu! Allting känns helt rätt och jag kan inte bli mer nöjd. Det här kommer bli en toppensommar! Mina fina vänner Sandra och Cecilia kanske till och med kommer jobba med mig där igen. Det vore en dröm. Kanske till och med blir så att jag flyttar hemifrån över sommaren!? Förmodligen blir det så om Sandra och Cecilia kommer ner från lappland och jobbar. Hoppas, hoppas hoppas!
Kram


Såhär glad är jag just nu, ren glädje!!

Körkort

Under januari månad jobbar jag på att klara ett av mina mål. Jag ska nämligen ta körkort. I slutet av januari har jag uppkörning+ skrivning så tills dess sitter jag fastlimmad framför teoriprov och "du och jag i trafiken". Jag har aldrig haft något ID-kort eftersom jag aldrig orkade åka och ta en bild. Men när jag skulle fylla 18 sa jag till mig själv att jag inte skulle skaffa ett ID-kort. Min nästa legitimation skulle vara mitt körkort. Vilken egoboost det kommer bli när man slipper visa upp passet och kan visa körkortet istället! Jag längtar så. Kommer känna mig som en fågel med stora vingar. Fri att ta mig vart jag vill, när jag vill. Utan klagomål... "Måste vi skjutsa dig nu igen...".

Hatkärlek

2012

Jag fick plötsligt ett ryck att läsa igenom min alldeles egna blogg. Då kände jag bara att det var kul att skriva. Att skriva om "vad jag gjort idag" är inte riktigt min grej. Däremot så tyckte jag det var intressant att läsa igenom om året som varit. Det får mig att minnas varje dag så väl. Det fick mig att vilja skriva av mig lite. Jag är inte ute efter trogna bloggläsare. Jag kom bara på mig själv att jag tycker det är kul att blicka tillbaka. Jag blev även påmind om att året var 2012. Året i mitt liv. Detta år kommer nog vara det mest spännande året i mitt liv. Jag har min sista termin med min fina klass, jag tar studenten, jag ska gå på studentskivor, göra allt som studenter gör, ha en underbar sommar, men även möta samhället som arbetare, eller möta livet som arbetslös om man hellre vill säga det. Jag ska börja jobba, med vad? Vart hamnar jag? Jag har ett oklart kapitel i mitt liv som väntar, och det gör mig så himla spänd och nyfiken!

Därför kom jag på att detta år är ett viktigt kapitel i mitt liv, och därför värt att dokumenteras. Anledningen till att jag plötsligt känner såhär KAN vara för att klockan plötsligt står på 04.01. Vad gör jag uppe? Godnatt

RSS 2.0