Världens bästa film!

Jag är helt blown away. Hur många lingon finns det i världen var helt underbar. Jag skrattade så mycket men jag grät även en skvätt, det gick inte att gå ut därifrån utan ett öga torrt. Jag hade en jättemysig kväll och nu ligger jag i sängen med Sandra och ska kika på en till rulle innan vi ska sova. Imorgon ska jag upp tidigt för att tävla så därför blir det en tidig kväll. /S

En film som MÅSTE ses!

Dagkaos

Idag liksom alla andra dagar var jag i skolan. Igår kväll runt tio kom jag på att jag hade psykologiprov idag som jag var tvungen att plugga till, och jag var verkligen på sånt där humör jag-orkar-inte-med-prov. Jag orkade verkligen inte, men jag pluggade lite igår (även om jag knappt kunde hålla ögonen öppna), och gick upp tidigare imorse för att plugga. Det gav i alla fall resultat och jag tror att det gick superbra! Man blir faktiskt lite pyskad av psykologi, man tänker helt annorlunda... Efter skolan blev det lite missförstånd (läs: mamma som inte planerade särskilt bra) i familjen och det blev riktigt snabba puckar ner till polisstationen för att göra ett nytt pass till mig. Utan någon förvarning att jag skulle ta ett foto som jag i övrigt ska leva med i hundra år så ställer jag mig där med kladdigt smink, oborstat hår och försöker se normal ut. Jag kan säga att uppdraget misslyckades. Jag ser ut som "det regnar köttbullar". Blev lite sen till träningen men i övrigt gick allt bra.

Imorgon ska jag se hur många lingon finns det i världen på bio tillsammans med Sandra och hennes syster Therese, juste deras bror Daniel också! Ska bli himla trevligt faktiskt. Ganska mysigt om jag får säga det själv. Jag ska tävla på lördag så det blir skönt med en lugn fredag! Har ni inte sett trailern så MÅSTE ni se den. Åh, den verkar helt underbar!

Visst är det en fin tavla!? Är helt kär



PMS? Mens? ADHD? Damp?

Jag undrar vad som hände egentligen? Jag var på så himla bra humör hela dagen, men sedan på Psykologilektionen så knäppte det till. Jag blev så sur, irriterad och arg så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag ville gråta för att jag var så förbannad, for no reason... Det var absolut INGENTING som hade hänt. Det var ingen som hade gjort mig sur. Jag blev bara så sjukt arg och irriterad. Jag fick även en lite panikattack på Edwin i klassen som snällt skulle krama mig när jag var sur. Men jag var så sur att man inte vill att någon ska röra en. Det kändes som om jag hade klaustrofobi och någon försöker hålla fast mig. Jag fick helt enkelt panik. Så jag säger, jag orkar inte, jag orkar inte, jag orkar inte, JAG orkar INTE, JAG ORKAR INTE!!!!! Stackarn, han blev nog lite rädd.. haha. Men nu vill jag bara avsluta med att nu är jag glad igen och har pratat med pappa som lagar mat och mamma som städar.

OBS! Detta är ett två dagar gammalt inlägg som aldrig kom upp. Kände att jag ville dela med mig... haha

Nu riskerar jag livet, eller? Det blir en ...

img_0735 (MMS)

Nu riskerar jag livet, eller? Det blir en farlig åktur med emelie. Puss


Bra häng framför OC!

img_0733 (MMS)

Bra häng framför OC!


Åh, vad pinsamt! Jag är mycket gladare än ...

img_0731 (MMS)

Åh, vad pinsamt! Jag är mycket gladare än jag ser ut att vara men jag kan ju inte sitta helt själv på tåget och dra en pose! Därav den diskreta bilden. Hej du välkomna fredag! Idag kommer bli en bra dag. Ska på träning ikväll och efter det blir det ensamma-hemma-mys med emma och emelie! Toppen. Have a nice day My friends!


Läskig dröm

Jag måste ha svaret till varför jag försov mig en timme imorse! Jag drömde att jag var gravid, och inte bara gravid utan höggravid. Det läskiga var att jag trodde på det enda tills dess att jag vaknade imorse och insåg att det var ingen jättebomb liggandes på min mage..! Jag förstår inte hur jag kunde drömma något sådant, jag borde inte ens vara i närheten av sådanna tankar nu!! Vad hemskt det var. Det som var ännu läskigare var att jag i drömmen tänkte "det här är inte sant" och jag var tvungen att verkligen känna på magen, och yes jättebomben var där! Jag måste alltså ha legat i drömmen och spänt ut magen för att sedan känt att efter om bomben låg där.. Hur läskigt är det inte!?

Nu ska jag ta mig en p-nap och sedan tagga till för träning!


En bra rutin

Godmorgon mina vänner! Idag är jag ledig (vi har idrottsdag och jag ska vara ute och gå, men jag vägrar att åka in till stan för att ta en promenad för att sedan åka hem igen.. då kan jag lika gärna gå en promenad hemma..). Jag har tagit mig tiden till en lååång och härlig dusch och fixat naglarna, rakat benen osv. Känner mig nöjd eftersom jag annars aldrig orkar raka benen när det ändå är snö ute.. haha.

Igår kom jag och Vendela på en bra måndagsrutin. Vi ska gymma och kanske även springa varje måndag tillsammans. Det är kul att träna när man har någon att dela det med. När man gör saker tillsammans. Igår träffades vi för vår första måndagsträning tillsammans. Riktigt nice!

Vendela in action

wendy igen

och en mycket ofräsch, svettig Sofia in action!
/S

The next three days


Åh jag vet inte hur jag ska förklara denna film. Jag är vaken, ensam och klockan är 02.10.. Jag har fortfarande magont. Den var spännande så jag höll på att få panik, den var romantisk, den var hemsk, den var fin. Det var en superbra film, tror jag att jag tycker i alla fall. Jag fick lite ångest när jag såg den. Ångest över att det blev så himla fel, ångest över att han gjorde så himla fel. När han tog fel beslut. Jag vet inte ens vad jag snackar om. Sen den!!! Godnatt

Mys hela vägen!

Huset skriker mys, haha. Jag känner mig verkligen på sitta-hemma-umgås-och-kolla-på-film-humör! Tidigare var jag ute och sprang, sedan åkte vi och handlade precis innan melodifestivalen. Det blev en sen middag och sedan kändes det precis som om jag var nio år igen och satt med vidöppna ögon framför TV:n. Nästan så att jag var så fokuserad att hakan ramla, med helt vidöppen mun. Jag kommer ihåg när jag var liten. VARJE lördag tittade vi på melodifestivalen, tillsammans med Diana m. familj. På varje artist/nummer fick man ge ett betyg mellan 1-5. Det nummret som i slutändan fick flest poäng av oss, den var bäst och det var också den man skulle rösta på. Så blev det även idag. Nu kikar vi på en film och sedan ska jag somna sött till the next three days. Hoppas den är bra! Aldrig sätt den förut.



jag har inte ont i huvudet, jag råkar bara lite för mycket babyhår.. Men nu är det ännu mer MYS-kläder

Ny garderob

Igår blev det tyvärr inget bloggande, jag hade fullt upp hela dagen. JAG städade hela huset igen, bara för mammas skull. Har hon inte en snäll dotter så säg. Jag känner mig lite halvt vuxen när jag gör sånna saker. Efter det gjorde jag ett besök på gamla skolan futurum, för ett tydligen hemligt ärende. Inte så farligt. Sedan kom jag och Diana på att vi ville åka till stan för shopping, men eftersom vi fick skjuts så slutade det med en tur i Kista. Mycket trevligt. Jag kan säga att idag är jag glad att jag inte är Dianas plånbok. Hon gick lös! Det kanske bara var förnamnet? Jag gick också ganska lös faktiskt. Fick med mig ganska mycket. Kläder=lycka. Jag blir i alla fall glad i hela kroppen när jag kommer hem, när man har känslan i magen att man är helt nöjd. Kvällen spenderades med Emelie. Myyys.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Varit på promenad med härliga brudar och sedan inte så mycket mer. Ikväll blir det i alla fall en dejt med min lillebror och min far. Ännu mer myyys!


en mycket fin sjal för dem som inte ser vad det är

fyndade även en ny vårjacka. Yes, nu kommer jag va trendig i sommar... haha

(mycket snyggare IRL liksom..) En bronsfärgad oversizekavaj/jacka


jättesöt oversizeblus som kommer var skitsnygg med ett par shorts till i sommar!

oversize den här med. Har en rosett bak i ryggen.
Köpte även ett par svarta jeans, dock lite onödigt att visa upp eftersom alla ser likadana ut... haha.

Såg även på en blogg där det stod
Det underbara med dikter är att de inte har regler
inget behöver hänga ihop och ingen annan behöver förstå.

Jag håller med!

Allt spårade totalt

Jag tänkte dra ihop ett trevligt och läsvänligt inlägg men jag såg ingen poäng i det. Jag sitter här med en tröja där det står "Ask me about the latest trends" och undrar hur i helvete det gick ihop? Det enda som lyfter den här annars så sega men välbehövliga dagen är att kroppen inte luktar svett. Nyduschad och fräsch. Jag funderar på att snart lyfta ett finger och göra mamma glad= städa huset. Något som skulle behövas en vecka då Sofia gått runt i huset i stort sätt alla dagar.. Nu låter jag deppig och det var inte alls meningen. Jag är inte deppig, snarare utvilad men kanske har gått över till en aning uttråkad. Snart blir det i alla fall träning.

Med detta inlägg ville jag bara göra er medvetna om att jag håller vad jag lovat, och att jag inte har dött. Jag lever. Jag råkar bara inte ha gjort något vettigt att skriva om denna dag. Imorgon däremot, då hoppas jag något roligt händer!

Vårkänslor

Idag har jag spenderat dagen med världens finaste vän. Det var riktigt länge sedan jag träffade Emma, så det var mysigt att ta igen lite. Känns som att jag har gått för sju år framåt idag. Först till sushin, sedan hem igen. Efter det gick jag till träningen (lika långt alltså) och sedan hem igen. Men det har i stort sätt inte gjort mig något. Jättehärligt (tänkte säga sjukt men jag vet att jag har en tendens att överdosera det ordet...)  väder ute idag! Det känns nästan som att våren är nära. Fick förresten svar på det idag. Linda berättade att våren skall komma den 12/3 och ingen annan dag! Nu blir det nattfilm med Pearl Harbor, mmmhm!

Åkte ner tidigare till hallen och cyklade/gymmade innan träningen idag. Bra jobbat soffan!

Förövrigt har jag hittat ett citat eller mening, vad man nu vill kalla det som jag jag tycker stämmer väldigt bra. Man ska vara tillsammans med någon som man kan vara tyst med, utan att det känns som en pinsam tystnad. Det är då man har hittat rätt, och jag tror det stämmer väldigt bra!

Härligt med sol. Gillar mitt hår som står raaakt upp!

Inspiration


Här är lite kläder från HM som jag gärna skulle vilja klicka hem till våren. I vår är det en liten släng av western/cowboy men även Rockabilly som gäller. Lite uniform osv. Återstå att se. Längtar till vår och värme. Har ni tänkt på en sak? Innan nya årstider så tittar man på vad som kommer vara modet för kommande tid och då tänker man ofta ("usch, fy vad fult". "Sånt tänker jag aldrig sätta på mig"), men sedan i slutet är det de man mest av allt vill ha. Det man ratade mest, det tycker man är snyggast!

Godnatt mina vänner. Nu har jag bloggat nog för dagen. Nu är det sängen som gäller och imorgon ska jag först på synundersökning (för att få övningsköra på riktigt, eller lagtligt som man kanske ska kalla det..) och sedan träffa Emma för en jättemysig brunch på sushin! Jag har saknat den bruttan sååå!

träning, effektiv träning

Glömde säga att igår efter kalla äventyr med hästarna var jag på spinning och core med mamma på sats. Fick ett gratiserbjudande där eftersom jag följde med mamma förra veckan också. Igår var det jobbigare än gången innan. Brukar ni också känna så? Att första gången man prövar något nytt så kör man på så hårt och svetten rinner, men att det ändå inte var så himla jobbigt att man vill dö. Nästa gång man kör samma sak vet man om hur allt var och även om man tar i lika mycket så är det sjukt mycket jobbigare!? Varför är det så? Igår var en jobbig träning. Idag blir det träning igen, fast gymnastik. Ska ner lite tidigare och jobba vidare på ett pojkfristående som jag med hjälp av andra har kommit på. Riktigt roligt faktiskt. Jag blir så glad när arbete lönar sig. I början hatade mina pojkar fristående. De ville inte tävla om det skulle vara fristående med. Nu när vi har gjort ett coolt och roligt killfristående tycker de att det är det roligaste av allt. Jag blir glad av att se dem tycka det är så kul. De till och med tjatar om att de vill träna på det heeela tiden. Jag blir så glad när föräldrar kommer och berömmer en för att vi har gjort ett så bra fristående, jag blir glad av att föräldrarna säger att killarna pratar hemma om att fristående är så roligt. När de till och med övar på friståendet hemma, just för att det är så kul. DET är lycka!

En hästdag med en livrädd Sofia

Här kommer ett inlägg med dagen (gårdagen) i bilder. Det blev en ganska intressant resa...

Först var humöret fortfarande uppe. TROTS att JAG skulle mocka hästarnas skit. Jag fick den stora boxen (eftersom Diana snällt sa att det var den lättaste även om jag inte tror henne). Men jag gjorde det... ett tag i alla fall...

Jag gjorde det snällt med ett gott humör... och Diana stod och babblade på som jag vet inte vad i den andra boxen. Till slut frågar hon mig varför jag är helt tyst? Jo, för att jag kanske inte hinner säga något när du snackar som du gör!?

Sedan tyckte jag att jag var klar i min box så då satt jag och väntade på Diana som tog HUNDRA år på sig. Inte hjälpte det när jag försökte hota henne.. Hon skulle lyfta på vartenda litet strå i den där boxen och rensa vartenda liten smula skit...

Jag hjälpte snällt till MEN här vägrade jag gå upp!! En hög full med hästskit! Här har vi Bålstas trakter..

Efter att ha väntat på Diana i hundra år skulle vi gå ut med hästarna. Först skulle jag ta den bråkiga av dem två. Diana citerar " Ta det lite lugnt för han kan bita och sparka dig, men det är ingen fara!". YES, vi tar det lugnt. Tack för att du säger det när jag redan älskar hästar... Som tur var fick jag den snälla i alla fall... Trots att Diana kläcker ur sig " Han gillar nog inte dig!" Tack Diana, sånt värmer i mitt hästhjärta! Här var humöret inte lika på topp..

Ändå försöker jag posera med en glad min, trots att mitt hjärta nästan hade fått hjärtstillestånd när vi skulle GÅ ÖVER den stora vägen med hästarna. Diana säger att här kör bilarna jättefort så vi måste vara snabba. Håll i hårt i hästen nu. Livrädd följer jag efter. Vad händer då? JO, en stor j**** lastbil kommer! Till och med Diana får lite smått panik och säger, "Eeeh, Sofia gå snabbt som f*n!" När Diana säger snabbt, då menar hon snabbt! Här var det bara att springa snabbt som skatan för att inte bli av med en häst eller två...
Här var humöret inte på topp... och inte hjärtat för den delen heller...

När jag var frusen som en isbit (eftersom Diana var så seg på att mocka) och när jag att fått nog med farliga hästar som inte tyckte om mig, farliga äventyr över vägar så fick Diana ta över det där med att hålla i en häst... kanske två hästar..MEN jag gjorde det i alla fall..!! Tack Diana för en minst sagt händelserik dag! Idag lever jag i alla fall och det är jag glad för! Diana citerar "Jag har en känsla att det här var den första och sista gången du följde med mig hit" Mitt svar är: YES it was!


Mot stallet!

Det blev något fel på min mobilblogg igår så den kom aldrig fram. Därför tänkte jag dela med mig av den nu!
Nu ska jag och  ybercoola, snygga, duktiga Diana (med dubbelhaka) till stallet. Jag har ingen aning om varför jag gör det här? Jag är liksom rädd för dessa stora hästar!? Yes, jag är nervös. Diana har redan planerat upp att JAG ska hålla en HÄST! Hjälp mig!

Här har vi henne, på bussen!

RSS 2.0