När man har så kul som man har så blir det...

img_0613 (MMS)

När man har så kul som man har så blir det lätt att allt annat kommer efter. I det här fallet, bloggen. Jag har spenderat min fredag och kommer fortsätta spendera resten av min helg i Solna, med underbart sällskap. Jag lever livet nu. Idag liksom igår blir det lite utav en fest! Haha. Sååå skönt att vara ensamma i en lägenhet! Nu ska jag njuta, vi hörs imorgon! Puss/ S


Bara för er. En bild till

img_0612 (MMS)

Bara för er. En bild till


Jag har det hur bra som helst!! Jag älskar...

img_0608 (MMS)

Jag har det hur bra som helst!! Jag älskar livet. Imorgon fortsätter äventyret. Idag är det fredag. Allt annat än dåligt! Puss


@ pappas jobb

Sitter på pappas jobb och tar det lite lugnt innan jag ska till kungsträgården och åka skridskor med klassen. Detta är veckans idrottslektion (i skolan). Jag känner mig duktig som går på lektionen trots att nästan ingen annan ska gå. Plus i kanten till mig! Nu ska jag kila. Ska sedan hem och ikväll är det pojkträning.. fast helt ensam.. igen. /S

Ibland räcker det med en enda mening

''En väns rätta plats är vid ens sida när man har fel. Vem som helst kan stå vid ens sida när man har rätt.''

Om folk kastar sten på dig – bygg ett hus

Det som händer just nu är alltid helt rätt, vi vet bara inte alltid varför

“I love people who make me laugh. I honestly think it’s the thing I like most, to laugh. It cures a multitude of ills. It’s probably the most important thing in a person''

''Bäst är inte alltid bra''

Varje utgång är en ingång till något annat.

Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad.

Misslyckandena är de bästa lärdomarna i livet.           ''Aldrig ångra det man gjort, men det man inte gjort.''

Så länge man inte ger upp har man ingenting förlorat.

Varför ljuga när det finns så många sätt att säga sanningen på?

Att vinna en vän tar flera år - men att mista en tar inte ens en minut.

Den som fått ut mest av livet är inte den som levt längst, utan den som levt var minut.

Jag kan, jag vill, jag ska!                          Bättre älskat och förlorat, än aldrig älskat

Borta bra men hemma bäst!           Efter regn, kommer solsken

Gråt inte över spilld mjölk.              Ångra aldrig det som en gång fått dig att le

Dream as you will live forever, live as you will die tomorrow





2 långa år

Imorgon är det 2 långa år sedan min mormor dog. Det känns som att det var evigheter sedan. Imorgon var det två år sedan hon lämnade oss, imorgon var det två år sedan hon lämnade mamma ensam kvar, imorgon var det två år sedan jag fick se hennes vackra ögon och hennes vackra leende, det var över två år sedan jag fick höra hennes visa ord. Listan kan göras lång. Men min mormor lämnade ingen oberörd. Hon är en så unik och speciell person. En person som jag så länge sett upp till, en person som jag har gjort så mycket med, som jag har delat så mycket med, en person som har funnits där under hela min barndom. Det gör ont i hjärtat att veta att Kalle aldrig fick/kommer uppleva den mormor jag en gång fick leva med, den person jag alltid haft som förebild. Men det som gör mest ont nu, det är att se mamma lida. Att se hur mamma långsamt spricker. Att se på och veta att jag kommer aldrig kunna göra något åt saken, att hon aldrig har någon att prata med, sådär som man bara pratar med en mamma. Det som gör mest ont är att se mammas saknad efter mormor! En saknad efter världens bästa och fantastiska mormor!/S


Här är låten som jag sjöng på hennes begravning. Världens bästa låt!

Snart dags för slagg

Hemma från träningen nu. Den var både rolig och lite lame. Känns inte så roligt när vi aldrig är några där... Men man får väl träna för rolighetens skull. Jag var seg i hela kroppen idag. Skoldagen var bra och jag hann med en mysig fika i centrum också med Emelie. Världens finaste tjej! Nu ska jag kolla på spårlöst på datan och sedan tagga för en skoldag på Jensen norra! Jag hissar Jensen för att vi slipper ha håltimmar. Stort hiss!! /S

I sommar blir det sol och bad med Emilie! Lääängtar

Jag visste det! Tänk att min första och ri...

img_0603 (MMS)

Jag visste det! Tänk att min första och riktiga kärlek C saknade mig!


En tanke

Jag kan i alla fall stå upp rakryggad!

Skoltjejer! Dock kort dag, nu är jag påväg...

img_6419 (MMS)

Skoltjejer! Dock kort dag, nu är jag påväg hem! Puss


Mitt nya inköp!


Tadaaaa! Här är mitt nya inköp. Min fina fina jacka som jag är supernöjd över! Jag har velat ha den ett tag nu. Nu var stunden inne. Den är en Jofama (ni vet de märke som Kenza har varit med och designat?!).
/S

Effektiv träning


Ungefär såhär många var vi på träningen idag. Det var jag, vicky och Elin. Men lika glad för det var jag, men gladast var nog Vicky. Skämt å sido. Vi var bara tre stycken men fick ut mycket ändå! Jag blev svettig och trött så jag är nöjd. Det var faktiskt ganska ``bra´´ att det var just vi där, för alla behövde öva på samma sak. Tur det! Puss/S

Woopidoopi! Nytt inköp. Visar sen! Nu befi...

img_0585 (MMS)

Woopidoopi! Nytt inköp. Visar sen! Nu befinner jag mig i mitt nya hem : solariumet (jag vet att det inte är bra att sola så mycket). Jag ska sluta! Ha en bra lördag! Puss


Go och glad, kexchoklad

Hej alla glada.. och emelie! Jag är glad, och jag är pigg. Just nu ligger jag i sängen med Sandra vid min sida. Ikväll har vi bara chillat. Nu ska vi kika på film. Ps. Sandra har en pojkvän och det finns inget jag har missat om honom eftersom hon pratar om honom heeeeeeeeela tiden. Men jag gillar henne för det! /S

LYCKAN ÄR SOM GJORD!!!

Jag är till och med ledig imorgon. En fredag. Det är inte en vanlig mysig fredag, utan det är en ledig fredag! Underbart och hur skönt som helst! Love life! /S

Torsdag

Torsdag, underbara torsdag. Vet ni varför torsdagar är så härliga? För då vet man att det snart är fredag, och fredagar känns alltid så extra mysiga tycker jag! Det är något speciellt med fredagar. Något som man inte kan sätta fingret på. Kanske för att man vet att en hel helg väntar?

Igår slutade kvällen med att Sandra sov hos mig efter att vi skulle ha haft möte, som spårade lite.. Men vid tolv på kvällen blev Sandra sugen på kladdkaka, så det blev jag bjuden på. DOCK fick jag ingripa i bakandet då hon inte visste att man skulle ha varken smör eller mjöl!!?? Hallå? Hon ställde in en smet med ägg, socker och kakao i ugnen? USCH! Jag tänkte säga att det var hårfärgen som förklarade det hela, men då skulle jag dumförklarat mig med.. Ooops!

mitt stolta och fina MVG i samhäll är värt att komma med på bild

kladdkakan efter allt spårande, det slutade bra i alla fall

Idag på träningen kom vi i underfund med att dessa två var lika långa, eller lika korta...!?
18 år vs. 14 år

Stolt och mindre stolt

Jag är nog världens gladaste Sofia idag, men också världens mest irriterade tränare! Världens gladaste Sofia är jag för att jag fick MVG i betyg i samhäll B. Det är det betyget jag kämpat mest för och velat ha bra i. Jag är stolt för att jag kämpade även fast det inte var självklart att jag kunde få MVG och jag är stolt för att jag fick VG i A-kursen..

Världens mest irriterade tränare är jag för att det började en ny kille idag på träning. Det första han gjorde var att han inte orkade en uppvärmning vi hade (helt ärligt så var det mest en ploj-uppvärmning) och han la sig ner på marken, föll ihop i en lite klump så jag trodde att han svimmade. Inte det. Han tyckte bara att det var lite jobbigt. Okej tänkte jag. Sedan fortsätter han träningen med att bli sur för att det inte fungerar och jag försöker vara snäll och tålmodig trots att jag skriker inombords. Jag försöker peppa honom, men det enda han gör är att springa iväg med huvudet ner i marken och lyssnar inte ett dugg på vad jag säger, även om jag berömde honom. Sedan blir han sur och säger att han inte kan någonting och att allt skiter sig, och jag peppar honom åter igen. Sedan lägger han sig i en klump igen och klagar, gråter, klagar och lyssnar inte ett dugg. Trots att jag försöker peppa honom och vara glad. Jag tror inte ens att ungen tittade på mig.. Tålamodet har också en gräns! /S

Lagom snygg, lagom taggad

Känner mig snyggare än någonsin. Första gången jag åker helt ofixad till skolan. Jag åker i träningskläder och inget smink. Ok, nu lät jag som en fjortis, men ville bara förklara hur trött och inte fixad jag känner mig. Lite halvt lodig.. Jag åker i träningskläder för att sedan möta ett fystest vid halv nio på morgonen. Bra upplagt schema! Hallelulja, nu ska jag kämpa för kung och fosterland. Svetten ska rinna! Kommer hem sent ikväll!
/S

bjjuder på en gammal bild

Lyckan krossad?

Hallå! Jag ska strax gå och lägga mig. Jag tänkte att det var skönt att jag skulle sova till tio imorgon tills dess att jag kom på att jag har heldag imorgon och börjar nio... Sängen väntar. Hade en riktigt jobbig träning idag (tyckte jag) eftersom svetten rann ner för kinderna.. Det kan ju också berott på att jag hade en tjocktröja på mig... haha. NU sängen. Imorgon blir det skola+ pojkträning och träna själv samt lite planering med Sandra! /S

jag och kalle idag. Han skulle absolut INTE vara med på bild, och detta var det enda jag fick nöja mig med...

Här är vi sociala på tåget!

img_4654 (MMS)

Här är vi sociala på tåget!


Yes, jag har gjort det! Jag är rolig!

Jag, Sofia Bellinder har fått Emelie Norén att garva åt mina skämt. Den storslagna hästen är besegrad. Nu är jag på gott humör mina vänner, det må jag säga. En kväll värd att minnas. 17/1-2011!


/S

Måndag

Nu är det ny termin på riktigt. Det är nu vårterminen börjar i skolan. Det är nu det är 2+ ute och då spelar det ingen roll att det är plask ute. Det börjar bli vår! Vi har fått världens skönaste schema. Varje sen vecka slutar jag inte fem en enda dag (okej, bara torsdagar). Men det är ett stoooort framsteg. Nu ska jag fixa mig, samla mod för att gå på franskan. Hade ångest redan igår. Men jag gör det! Hörs ikväll! /S
(går inte att ladda in en bild...?!?!) Ni får det sen

Jag gör det igen. Har ni sett en så här sv...

img_0561 (MMS)

Jag gör det igen. Har ni sett en så här svettig brud förut? Fräääsch...


Dag 4 – Det här åt jag i dag

Kanske inte världens roligaste rubrik, och särskilt inte eftersom det bara är morgon. Men dagens mat har hittills bestått av fil m flingor och en macka. /S

Träning i sollentuna

Förlåt, förlåt förlåt för jättedålig uppdatering men nu LOVAR jag att jag ska bli bättre. Jag befinner mig hemma hos Vendela just nu. Igår var jag först på övningskörskurs för att få övningsköra och det var väl inte allt för roligt eftersom jag somnade till hela tiden, ögonen kunde inte hålla sig uppe efter fyra timmars lyssnande... På eftermiddagen åkte vi till sollentuna med laget och tränade i en lite bättre hall, tillsammans med Sigtuna-Märsta, och det var jätteroligt. Jag lärde mig inget nytt men jag fick ändå ut rätt mycket och det var skitroligt!!

Idag börjar mina pojkar träna igen!! Det ska också bli jätteroligt. Jag förstår om ni inte tycker det låter så roligt men de/vi är jättesammansvetsade(?) och vi kan skratta så mycket men vi kan samtidigt vara allvarliga. Älskar att träna med dem! Ikväll blir det styrkepass med laget, köttare som vi är.
/S




lite bilder från igår

Fredag

Förlåt för jättedålig uppdatering, men det har aldrig funnits tid till det. Idag var jag i skolan först och gissa, vi hade alla lektioner idag, ganska otroligt! Efter skolan lunchade jag med pappa och den här gången hade han inga möten inbokade och han svarade i telefonen. Det är stort! Resten av dagen har jag städat med mamma, mitt rum och min garderob har fått sig en rejäl stortstädning. Ni ska få se sen! Nu är det mamma och dotterkväll. Jättemysigt framför Let´s dance. Figge håller standarden (pappa till en kille i min klass för de som ej vet). haha. /S

Dagens arbete: fixa lugg på Ida, gillar't

img_0551 (MMS)

Dagens arbete: fixa lugg på Ida, gillar't


Dag 3 – Min första kärlek

Jag tänker berätta om min första riktiga kärlek, och inte den ``kärlek´´ jag kände som liten när man blev kär i första bästa kille som man frågade chans på. Min kärlek hette.. låt oss säga C. Min första gång jag verkligen kände riktig kärlek, sådär när det pirrar i magen och man blir varm i hela kroppen, var när jag gick i åttan. Varje gång jag såg honom blev jag varm, jag blev en generad tjej som inte visste vart hon skulle ta vägen, eller hur hon skule beté sig. Jag tänkte på honom HELA tiden. Jag trodde inte att det var möjligt att tänka på en person HELA tiden verkligen, men allt jag gjorde, allt jag sa associerade jag med honom. Jag kunde tänka på vad som helst men i slutet var han ändå med i tanken. Jag kopplade ihop tanken med honom.

Till en början var allt bra men tills slut tror jag att jag insåg att allt inte är som i sagor. Att man ska bli behandlad som en prinsessa och att alla killar man blir kär i är prinsen i sagan. För det man inte kan få, det vill man ha och det man kan få, det vill man inte ha. Jag blev olyckligt kär i C efter mycket trubbel. Han var inte snygg men tyckte jag inte heller att han var ful. Men han var charmig. Han fick mig att bli varm i hela kroppen.

Jag minns en gång när C hade sårat mig och jag var riktigt förbannad och besviken på honom. Gullig som han var kom han till min skola BARA för att prata med mig (vi gick i olika skolor). Jag hade ingen aning om att han skulle komma, vi hade inte pratat på hela dagen. Men plötsligt ser jag honom komma runt hörnet och min mage vänder sig ut och in. Jag krymper ihop till världens minsta person och jag blir röd i ansiktet. Jag känner hur paniken börjar komma. Jag vet inte vart jag ska ta vägen!? Men jag vänder mig om och går fort därifrån. Ringer upp Sandra för att berätta om min paniksituation. Sedan kommer jag på att jag måste gå tillbaka, att jag nog var lite barnslig. Jag går ditåt men samtidigt är han påväg för att leta efter mig. Vi möts och C tar tag i min arm och säger att han måste prata med mig. Jag grips av panik och säger snabbt ```Men nej!!´´ Han försöker åter igen övertala mig. Men än en gång kommer min bitchiga röst fram ``Men nej, jag vill ju inte!!´´ och jag vänder mig och drar mig loss. (Moget uppträdande Sofia. Bra gjort!) Han går därifrån och två sekunder efter ångrade jag mig och ville prata, men då var det försent...

Jag var en riktigt töntig och fjollig liten tonåring under den perioden och nu när jag tänker tillbaka kan jag inte förstå hur töntigt jag betedde mig. Hur mesig jag blev, men ändå så kaxig. Mr C är nu ett minne blott och jag känner ärligt talat såhär nu. Been there, seen that, done that, dont wanna go back!
/S

Nu förstår säkert alla vem det är också.. Jag är modig som vågar göra det här nu!

Dance all night long!

Jag kände att all denna snö skulle förstöra kvällens träning. Jag hade tänkt gå ut och springa men jag orkade inte pulsa fram i snön så istället gav jag mig ut till förrådet tillsammans med mina högtalare och körde ett spring-hoppa hopprep-aerobics pass! PLUS att jag körde styrka också. Kanske inte låter så jobbigt men jag kan säga att det var nog bland det jobbigaste jag gjort på länge. Svetten rann i ansiktet.. Det kändes som att jag var på brandstationen på ett pass och tränade.. fast själv då.. haha. Nu är jag trött och slut så nu kallar sängen!/S

here I go

Vuxenpoäng!?

Positivt tänkande är min nya plan. Vad gör det att vi inte har haft några lärare idag? Idag har jag umgåts med sandra som jag har saknat jättemycket när hon har varit borta. Vi har solat och lunchat. Jag vill ge vuxenpoäng till oss som har aggerat vuxna idag när vi planerade våra pojkars (som vi är tränare åt) framtid och deras träningar osv. Nu är det ännu mer pluspoäng till oss eftersom vi även står för maten ikväll! Ikväll ska jag även ut och springa om det går att ta sig ut i snön? Det har snöat som en tok idag!! Love life /S

Lägger upp en bild på mamma och pappa nu eftersom det inte gick igår när jag skrev om dem. Det här är kärlek!

Kul att skolan Känns så viktig!

img_0527 (MMS)

Kul att skolan Känns så viktig!


Kul att skolan känns så viktig!

img_0527 (MMS)

Kul att skolan känns så viktig!


Dag 2 – Mina föräldrar

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Känns som att det är lite uttjatat att alla säger att de inte kan leva utan dem och att de är just den personen de är tack vare dem. Jag tror och håller med till 100 % att det är så. Det känns ganska logiskt. En förälder är ens förebild, idol, förälder, fiende, medspelare och bästa vän. Man skrattar tillsammans, gråter tillsammans, vi skriker alla fula ord vi kan till dem, men ändå så dyrkar vi dem och älskar dem mest av allt på jorden! Det är så det är att ha en förälder, vi formas av dem och det kan vara på både gott och ont.

Min mamma heter Sara och är 45 år gammal, min pappa heter Klas och är 47 år gammal. Många brukar stå mer nära en av sina föräldrar men jag står väldigt nära båda mina föräldrar, fast på olika sätt. Något jag älskar med min mamma, som också har fått mig att se saker ur andra perspektiv är att varje gång jag kommer och klagar eller är sur till mamma och egentligen hoppas på att hon bara ska tycka synd om mig och hålla med mig så får hon mig att tex. om jag har bråkat med någon, förstå den andra människan. Det kanske låter hemskt och i stunden tycker jag att det kan vara lite småjobbigt men efter får det mig att må så mycket bättre. En annan sak jag älskar med mamma är att hon alltid går att prata med om precis allt! Hon är alltid stöttande och tror på mig, och ger mig sunda och realistiska råd. En mamma och dotter relation tror jag alltid är lite speciell, det tror jag många tjejer känner. Liksom många pappor och söner känner..

Något jag älskar med min pappa är att jag har alltid roligt med honom (det har jag i och för sig med mamma med) men pappa och jag är lite lika, vilket också kan göra att vi bråkar ibland eftersom ingen av oss ger sig. Båda ska ha rätt. Pappa är den jag kan sätta mig med i bilen och dunka på musiken och sjunga för fulla muggar. När jag var liten var jag en riktig pappagris. Han är den som också jag delar mitt träningsintresse med. Han kan peppa mig och ge mig en sporre att verkligen klara av olika saker. Han om någon tror på mig. Något annat jag älskar med min pappa är att han aldrig har svikit mig, att han alltid och då menar jag verkligen alltid ställer upp på mig. Allt ifrån att skjutsa, till att ge råd, till att hjälpa mig att nå ett betyg jag vill. Små som stora saker, ibland kan han nog till och med likna min betjänt. Men han ställer liksom alltid upp oavsett!

Jag säger precis som alla andra. Att mina föräldrar är de bästa, för de är de bästa jag vet för just mig!

När alla skrattar är jag tyst, när jag skrattar uppstår en tystnad

Mitt internet har varit lite krångligt idag så därav den sega uppdateringen. Idag, till skillnad från igår har jag faktiskt haft en bra dag! Dock hade vi bara en ordinarie lärare av fyra lektioner.. Kändes inte som så jätteviktiga lektioner, eller alla förutom en var viktig.. haha. Stundvis var jag nog lite övertrött idag, vilket ledde till roliga skämt (som bara jag skrattar åt). Dessutom vill jag dela med mig av en uppfinning som jag delade med mig till klassen idag, som dock inte var lika roade som jag var... Det är ett nytt instrument. Enkelt och coolt. Ta ett papper och sätt en kam framför och blås så låter det ungefär en partytuta fast lite finare! Ändå nice? Tackar och bockar för alla visslingar jag får nu!
/S

Dagens bild på mig och Ida

Dag 1 - Om mig själv

Jag heter Sofia Bellinder som alla redan förmodligen vet. Jag bor i Bålsta, och pluggar samhäll inriktning samhäll i Stockholm på Jensen gymnasium Norra i årskurs 2. Min skola bygger på att jag går halvdagar (varannan vecka mellan 8-12 och varannan vecka 13-17) och därför går den mesta tiden även om man inte tror det, åt skolan. Tidiga veckor när jag kommer hem är alla i skolan och sena veckor när jag kommer hem är det kväll. Däremot älskar jag det systemet och det passar mig jättebra, jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna gå en hel dag i skolan!! På kvällarna tränar jag gymnastik på RM nivå (riksmästerskap) och är även tränare till ett par grymt sköna och roliga killar. Det kanske inte låter så roligt men det kan verkligen vara höjdpunkten på veckan! Det är så himla roligt!! När jag inte tränar träffar jag kompisar, festar och allt annat som hör till en vanlig tonåring.

Jag som person är oftast väldigt glad och sprallig men är även en riktig vinnarskalle som tyvärr ibland kan gå ut över andra. Det kanske är en av mina styrkor men också en av mina svagheter. Jag är också väldigt framåt och bestämd med vad jag tycker och vill, som också både kan vara på gott och ont. Om jag skulle beskriva mig själv som kompis så skulle jag faktiskt säga att jag är väldigt omtänksam och ställer upp till 100% på mina vänner.
/S


/S

Det finns alltid ett MEN någonstans..

Jag är hemma efter en jobbig men ändå helt okej dag. Själva lektionerna var inte så jobbiga men allt runt om var jättejobbigt idag.. Det kändes som att allt gick emot mig. Skolan gick bra men vi hade ingen MT-lektion (mental träning) idag och min nästa lektion skulle då vara 2,5h senare så jag gör upp med pappa att jag ska åka till han och sedan ha en pappa- och dotter lunch eftersom han inte skulle ha några möten. När jag är där ringer jag honom för att be han öppna den låsta dörren. Problemet är bara att jag ringer, ringer och jag ringer men han svarar inte. Det slutar med att jag går in till receptionen och ber dem få tag på honom. De visar mig vart han är och då visar det att han visst har satt sig i ett möte. Snäll som jag är så sätter jag mig utanför och väntar i 20 min. När han väl är klar så säger jag, äntligen, kul att du inte sa till att du hade ett möte.. Då klämmer han ur sig att han råkade vara dubbelbokad på ett till möte precis efter som han var tvungen att springa iväg på. Då ber han mig gå och köpa med mig mat för att sitta utanför hans rum (där han sitter i möte) och käka... Kul! Det var ju verkligen därför jag kom dit.. Då blir jag så sur (var redan lite småtrött och deppig) så jag kan inte hålla mig, utan jag gråter en liten skvätt, haha. Det hela slutar med att vi tar en snabblunch tillsammans i alla fall...

En annan hake med dagen var att på 3h(!!) i skolan hinner vi få 6st läxor/inlämningar. Det var då jag insåg att tvåan kanske är det jobbigaste året i alla fall...!!? Är det ens mänskligt?

  • Skriva en debattartikel i svenska till v.4
  • Göra och hålla ett argumenterande tal i svenska till v.4
  • Läsa och skriva en romananalys i svenska till v.7 (färdigläst och skriven)
  • Skriva en uppsats i MT (mental träning) om allt vi har jobbat med under året. Kommer inte ihåg när den skulle in..?
  • Stort prov i matte på allt vi har gjort i 2:an till v.4
  • Franskaläxa tills på onsdag
Är det någon som är sugen på att vara jag eller? Nej, trodde väl inte det. Trodde det var första dagen i skolan idag.. /S


därför får ni inget annat än en rak min av Sofia idag.. Bytte om till myskläder när jag kom hem. Juste två till jobbiga saker idag.
1, när jag väl kommer tillbaka från pappa (sur, trött och lite småless) och ska gå på franskan efter 2,5h håltimme SÅ HAR VI INGEN JÄKLA FRANSKA!!!! Frustration.
2, När jag är påväg hem och är nästan vid huset märker jag att jag inte har några hemmanycklar... Då höll jag på att bryta ut i tårar igen och ringde mamma som räddade mig från tårarna och kom hem som en räddande ängel med nycklar och en mysig mammakram! Love her.
/S

Lista

Nu tänker ni förlmodligen ``nej, ännu en  ``bloggare´´ skriver en sån där lista´´. Jag vet att jag är hur efter som helst nu. Men jag tänkte såhär att eftersom jag har en ny och egen blogg nu så kan det faktiskt vara lite kul om jag skriver/berättar om mig själv. En ny start liksom.

Dag 1 - Om mig själv
Dag 2 – Mina föräldrar
Dag 3 – Min första kärlek
Dag 4 – Det här åt jag i dag
Dag 5 – Vad är kärlek?
Dag 6 – Min dag
Dag 7 – Min bästa vän
Dag 8 – Ett ögonblick
Dag 9 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Mina framtidsplaner
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Det här visste ni inte om mig

Kanske inte det jag saknat mest under lovet..

img_0523 (MMS)

Kanske inte det jag saknat mest under lovet..


Sprang över milen!!


Tänkte visa er hur snygg jag är när jag springer/har sprungit. För på dessa bilder har jag redan sprungit och hunnit vila lite. Idag åkte även reflexvästen fram! Det var pappa som bönade och bad om att jag skulle ha den, haha. Ni tänker säkert usch, att hon lägger ut de där bilderna efter hon har sprungit, och såhär tänker jag, vilken köttare!! (Jag hade tänkt som er om det var en blogg jag läste.. haha) OBS! Mitt hår är inte fettigt, det är rent, svenskt, mänskligt svett! Mmmmmm..!! Låter rubriken säga allt idag. Godnatt /S

Drömmer

Jag sitter här, lite butter och drömmer mig fram till sommaren och värme men så väcks jag snabbt igen av kyla och ångest över att det är skola imorgon. Skola innebär plugg, press och förväntan. En förväntan som jag ibland känner att jag inte kan leva upp till. Snart ska jag ta mitt pick och pack och följa med pappa till hans träning och sedan springa en omväg hem. Dagens workout. Sedan blir det till att sussa så fint i min säng fram till 05.30 (usch vad hemskt det lät nu när jag såg det framför mig!!) imorgon då klockan ringer! Jag kan inte låta bli att vara en gnutta avundsjuk på Bålsta som har en dag till innan skolan börjar. Fast å andra sidan slutade vi tre dagar före dem... Hellre sluta tidigare än börja senare! /S

Åh tänk när man får köpa såhär söta och fina bikinisar!

Ny design!

Jag tackar världens bästa Emelie för att hon har fixat en så fin design till mig. Visst blev den fin? Jag ger den en stor hiss i alla fall! /S

Resultatet! Här är resultatet på mina nagl...

img_0516 (MMS)

Resultatet! Här är resultatet på mina naglar jag nyss gjorde. Fint va? Dock har jag ont för den jäkeln filade av mitt nagelband...! OBS, jag vet att mina händer ser lite ruttna ut men de är torra... /S


Godmorgon bloggen! Nu har jag köpt mig en ...

Godmorgon bloggen! Nu har jag köpt mig en bh som sitter fast klistrat på mina bröst, nice va? Haha sjukt konstigt det känns.. Men snyggt när man inte ser bh-banden!! Just nu sitter jag och väntar på att sofia ska bli klar med sina naglar och taggar till ett gympa möte på 3 timmar!! Låter mysigt va? Hejheheheheehe. Nu kom jag på att jag bloggar på Sofias blogg............ Lyckat!!!!!! Jaha, då går ni mycket information! Pusss då soffans blogg. Wendy är bäst!!!!!!!!!!!!!!!


SMS-inlägg

img_8658 (MMS)


Uppe med tuppen Nu är jag vaken, fixad och...

img_0511 (MMS)

Uppe med tuppen Nu är jag vaken, fixad och redan påväg till centrum för att fixa naglarna plus att Vendela skulle göra något ärende. Även om jag tycker det här är tidigt, är det inget mot vad som väntar imorgon... Då är det uppstigning halv sex.. Skjut mig!? Klockan tolv ska jag leka vuxen och gå på möte./S


Söker hem!


Jag går längs vägen, krigar fram i snön, kommer ingenstans. Arg, frusen och frustrerad var jag när jag möter min blåa dörr. Gräver med frusna händer och hoppas på att jag fick med mig nyckeln hem.. YES tänker jag och tar upp de som jag trodde var mina nycklar, men icke.... Dessa fina, och ganska konstiga(?) nycklar söker sin dörr? Det roliga är att de har hamnat i MIN jackficka och jag har INGEN ANING och vems det är...!? Någon som saknar dem? De ligger i tryckt förvar i mitt hus, i min ficka./S

Emelie Eklund sökes!

Min vän. Den bästa designfixaren någonsin, vill du hjälpa mig och fixa något fint? Tack på förhand! Hör av dig (kommentera om du sett ditt fina uppdrag) /S

Stolt som få

Jag känner mig stolt, stolt som toooopen! Ännu en dag på 2011 har jag lyckats uppfylla mitt nyårslöfte, att springa/träna varje dag. Än en dag har jag varit ute och sprungit, och idag var det ganska jobbigt faktiskt. Jag är även stolt över min vän Diana som har lyckats umgås med mig (eller någon kompis i överhuvudtaget) i 24 timmar utan att gå hem! Hon råkar nämligen vara en sån person som verkligen behöver sin egen tid!! Men inte idag, och det är jag mycket glad över. En riktig mysdag! Imorgon blir det gympamöte och sedan vet jag inte... Min skola börjar på måndag= ÅNGEST!! Nu sitter Vendela här bredvid mig så ska använda det klyschiga ordetvalet, att vara social med henne! /S



Underbara vän!

Idag har jag skippat bloggen helt. Jag har vaknat upp med Diana och sedan umgåts med henne hela dagen. Riktigt mysigt att ha sina vänner i närheten! Vi har solat, handlat, käkat och snackat en hel del. Nu återstår ännu mer käk och även PLUGG! Jag känner att vi måste få lite extra cred för att vi pluggar en lördag när det är lov!! Duktiga brudar. /S (nu kallar maten, MUMS!)

bild från igår

Diana och Sofia kickar igång!

Sitter här, lyssnar på musik och är på bra humör eftersom Dianas mat var sååå god! Snart kommer brudarna hit så får vi se vart kvällen för oss. Jag tackar och bockar för mig, because tonight is going to be a good night!
/S



Vendelas tröja gör kvällen

ska ba pimpa de här inlägget med några sista, väl utvalda ord ifrån mig, Diana. Tycker inte att Sofia skrev tillräckligt mycket om min utsökta mat! Det var så att den blev grymt god! Soffan gillar inte räksallad, de gör jag. så de va allt jag ville säga, kör all in dom här sista dagarna nu!!!! Pusss på er </3

Fredag= good mood

Nu känner jag mig på bra humör! Det är fredag och det betyder HELG. Även om det är lov så känns det ändå speciellt. Det är då det händer saker. Jag har nyss varit ute och sprungit och jag vill bara meddela att jag har hållit mina nyårslöften so far! Ett är hemligt och återstår hemligt, det andra är att jag ska börja vara hurtig och utöva någon form av träning varje dag! Congratz till mig som hittills har klarat det.

Ikväll vankas det planer i Bålstas trakter. Mamma och pappa åkte till dalarna idag så jag är ensam hemma vilket är riktigt skönt faktiskt! Diana kommer snart hit och då slänger vi ihop en god middag och sedan går vi vidare och träffar vänner/fest! Låter som en riktigt bra kväll. Nu väntar styrka+ dusch!/S

en bild från nyår (nyare bilder kommer)

Första gången jag försöker mobilblogga... ...

img_0343 (MMS)

Första gången jag försöker mobilblogga... På riktigt! Nu vet jag hur man gör!


Ny start!

Jag börjar om på nytt på egen hand och ser hur långt det går. Uppdaterar så mycket jag vill/kan. Vi låter det gamla finnas kvar men nu känner jag 2011 bjuder på något helt nytt. En ny start. Jag fortsätter precis som vanligt, fast på en annan blogg. Som om ingenting har hänt. Namnet soffan har jag valt eftersom mina vänner så ofrivilligt kallar mig det och jag antar att jag får leva med det. Jag tar det med mig i ryggsäcken som jag nu knyter och går vidare, haha. Let´s get this party started!
/S

Den första och enda bild som fanns på denna dator. Nu börjar vi!

RSS 2.0