Det finns alltid ett MEN någonstans..

Jag är hemma efter en jobbig men ändå helt okej dag. Själva lektionerna var inte så jobbiga men allt runt om var jättejobbigt idag.. Det kändes som att allt gick emot mig. Skolan gick bra men vi hade ingen MT-lektion (mental träning) idag och min nästa lektion skulle då vara 2,5h senare så jag gör upp med pappa att jag ska åka till han och sedan ha en pappa- och dotter lunch eftersom han inte skulle ha några möten. När jag är där ringer jag honom för att be han öppna den låsta dörren. Problemet är bara att jag ringer, ringer och jag ringer men han svarar inte. Det slutar med att jag går in till receptionen och ber dem få tag på honom. De visar mig vart han är och då visar det att han visst har satt sig i ett möte. Snäll som jag är så sätter jag mig utanför och väntar i 20 min. När han väl är klar så säger jag, äntligen, kul att du inte sa till att du hade ett möte.. Då klämmer han ur sig att han råkade vara dubbelbokad på ett till möte precis efter som han var tvungen att springa iväg på. Då ber han mig gå och köpa med mig mat för att sitta utanför hans rum (där han sitter i möte) och käka... Kul! Det var ju verkligen därför jag kom dit.. Då blir jag så sur (var redan lite småtrött och deppig) så jag kan inte hålla mig, utan jag gråter en liten skvätt, haha. Det hela slutar med att vi tar en snabblunch tillsammans i alla fall...

En annan hake med dagen var att på 3h(!!) i skolan hinner vi få 6st läxor/inlämningar. Det var då jag insåg att tvåan kanske är det jobbigaste året i alla fall...!!? Är det ens mänskligt?

  • Skriva en debattartikel i svenska till v.4
  • Göra och hålla ett argumenterande tal i svenska till v.4
  • Läsa och skriva en romananalys i svenska till v.7 (färdigläst och skriven)
  • Skriva en uppsats i MT (mental träning) om allt vi har jobbat med under året. Kommer inte ihåg när den skulle in..?
  • Stort prov i matte på allt vi har gjort i 2:an till v.4
  • Franskaläxa tills på onsdag
Är det någon som är sugen på att vara jag eller? Nej, trodde väl inte det. Trodde det var första dagen i skolan idag.. /S


därför får ni inget annat än en rak min av Sofia idag.. Bytte om till myskläder när jag kom hem. Juste två till jobbiga saker idag.
1, när jag väl kommer tillbaka från pappa (sur, trött och lite småless) och ska gå på franskan efter 2,5h håltimme SÅ HAR VI INGEN JÄKLA FRANSKA!!!! Frustration.
2, När jag är påväg hem och är nästan vid huset märker jag att jag inte har några hemmanycklar... Då höll jag på att bryta ut i tårar igen och ringde mamma som räddade mig från tårarna och kom hem som en räddande ängel med nycklar och en mysig mammakram! Love her.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0