Stolt och mindre stolt

Jag är nog världens gladaste Sofia idag, men också världens mest irriterade tränare! Världens gladaste Sofia är jag för att jag fick MVG i betyg i samhäll B. Det är det betyget jag kämpat mest för och velat ha bra i. Jag är stolt för att jag kämpade även fast det inte var självklart att jag kunde få MVG och jag är stolt för att jag fick VG i A-kursen..

Världens mest irriterade tränare är jag för att det började en ny kille idag på träning. Det första han gjorde var att han inte orkade en uppvärmning vi hade (helt ärligt så var det mest en ploj-uppvärmning) och han la sig ner på marken, föll ihop i en lite klump så jag trodde att han svimmade. Inte det. Han tyckte bara att det var lite jobbigt. Okej tänkte jag. Sedan fortsätter han träningen med att bli sur för att det inte fungerar och jag försöker vara snäll och tålmodig trots att jag skriker inombords. Jag försöker peppa honom, men det enda han gör är att springa iväg med huvudet ner i marken och lyssnar inte ett dugg på vad jag säger, även om jag berömde honom. Sedan blir han sur och säger att han inte kan någonting och att allt skiter sig, och jag peppar honom åter igen. Sedan lägger han sig i en klump igen och klagar, gråter, klagar och lyssnar inte ett dugg. Trots att jag försöker peppa honom och vara glad. Jag tror inte ens att ungen tittade på mig.. Tålamodet har också en gräns! /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0