Aldrig mer lika kaxig!

Än så länge håller jag vad jag lovar! Det var jättemysigt att vara i skåne under helgen. Känns så kul och bra att få träffa människor som man träffar allt för sällan. Resan hem gick jättebra = pappa kör "lagligt...(?)". Vi låter detta stå markerat som ett frågeteckan... Farmor följde med upp också, jättekul!! Vid nio skulle jag åka ner till hallen (med pappa som skulle köra innebandy samtidigt med sitt lag) och gymma men det slutade lite annorlunda.. Pappa frågade om JAG ville vara med och köra. Första tanken eller scenariot jag fick upp i huvudet var ungefär att jag såg mig själv flyga över halva planen, huvudet före, allt går i slowmotion och att det till slut blev svart och jag vaknar upp på ett sjukhus och undrar vart f*n jag är!? Ja ungefär så blev det kanske inte men DET VAR DET VÄRSTA JAG GJORT I MITT LIV! Det var pinsamt. Där kommer jag som en ung tjej (som kanske förväntas vara lite tränad) och tror att jag ska kunna hänga med i tempot.. Där fick jag mig en knäpp på nosen. Jag var trött efter fem minuter. De hade så sjukt högt tempo och min lungor orkade inte med. Jag kunde inte andas, men jag kämpade på och lyckades i alla fall knäppa in ett mål. Räddade många mål gjorde jag också faktiskt! OJ vad SVETTIG och SLUT jag var efter den träningen alltså. Dagens lära=  1.Jag är gymnast och gymnaster ÄR INTE explosiva under en så lång period (bara korta sträckor). 2. Jag har INTE så bra kondition som jag kanske hade hoppats (och trott för den delen) att jag hade. 3. Dessa GUBBAR (ja läs GUBBAR) har ta mig tusan BÄTTRE kondition än mig... Tråkigt men sant!

Jag ska aldrig mer vara kaxig över att vara bättre än gubbar.. Från och med nu ska jag ha större respekt för GUBBAR!! (Tro mig, det där kändes att erkänna....)
/S

Min lilla kusin var så fin på sin konfirmationsdag! Hon i mitten!

Mina fina kusiner. Fabian och Kajsa

Jag ska i alla fall avsluta detta inlägg med att ge mig själv cred. Jag gav ALDRIG upp och jag var faktiskt grymt duktig (för att vara nybörjare eller "amatör" om man hellre vill säga så...haha) Jag är ändå STOLT över mig själv! Riktigt bra träning var det. Jag är helt slut nu! Känns i varje kroppsdel..!!

Kommentarer
Postat av: felicia :)

din sko :)

2011-05-23 @ 18:35:13
URL: http://fessy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0